Новини

КОНСТРУКТОР ПЕРШОГО ДИРИЖАБЛЯ НА ТЕРЕНАХ УКРАЇНИ #ІСТОРІЯ_ПОВІТРЯНИХ_СИЛ_У_ПОСТАТЯХ

«…Справжня історична «золота жила»! Тільки уявіть собі — в останнє десятиліття XIX століття…винахідник на ім’я Костянтин Данилевський з Харкова в Україні вже запатентував свою конструкцію дирижабля, що приводиться в рух м’язовою силою пілота», — написав у своїй статті, американський історик авіації тих часів Вільям Уелкер.

Тема повітроплавання для Костянтина Яковича Данилевського (1857-1913) стало головною пристрастю його життя. У 1894 році винахідник на гроші мецената А.А. Пільстрема в Парижі побудував перший літальний апарат і запатентував його як «килим-літак». Суть винаходу полягала в «аеропланній площині», до якої кріпилися кілька десятків циліндричних балонів із воднем. Рухався «килим-літак» за допомогою повітряного гвинта, що працював від педального механізму. На знак того, що апарат «досвідчений», або «зародок», як говорив Данилевський, його назвали «Ембріон».

У жовтні 1897 року в Харкові було здійснено публічний політ унікального літального апарата із помістя конструктора, яке стало першим аеродромом (або вертодромом) міста Харкова.

У період з 1897 по 1900 рік Костянтин Данилевський побудував чотири аеростати. У журналі льотних випробувань вказується, що за ці роки було виконано 200 успішних польотів, тобто пілот не тільки піднявся в повітря, але й благополучно приземлився, що на зорі повітроплавання вдавалося далеко не кожному. А у 1900 році винахідник надрукував книгу “Керований літальний снаряд”, де описав свої роботи і заклав основи військового застосування літальних апаратів. За Данилевським аеростати могли вирішувати задачі спостереження, розвідки, коригування вогню, зв’язку та топографічних зйомок місцевості.

Попередній запис

КОМАНДУЮЧИЙ АВІАЦІЄЮ АРМІЇ УНР #ІСТОРІЯ_ПОВІТРЯНИХ_СИЛ_У_ПОСТАТЯХ

Наступний запис

ВИДАТНИЙ АВІАКОНСТРУКТОР #ІСТОРІЯ_ПОВІТРЯНИХ_СИЛ_У_ПОСТАТЯХ