1. Наука
  2. Видання
  3. Системи обробки інформації
  4. 3(149)'2017
  5. Впровадження пілотного спільного проекту в український повітряний простір

Впровадження пілотного спільного проекту в український повітряний простір

О.Є. Луппо, O.М. Алєксєєв, М.М. Богуненко, Т.А. Колесник
Анотації на мовах:

Мета: розвиток і вдосконалення системи організації повітряного руху повинні бути безперервними. Вона повинна відповідати вимогам у сфері авіаційних перевезень. Метою даної статті є розгляд пілотного спільного проекту, можливість його реалізації в українському повітряному просторі та поради щодо його реалізації. Також важливо визначити часові рамки реалізації функціональних можливостей пілотного спільного проекту в повітряному просторі України. Методи: на основі проаналізованих даних із The World Bank of Data, статистики FlightRadar24.com, ми визначили середню кількість повітряного руху, що перетинає Європу і Україну щорічно. З огляду на отримані результати, ми зробили оцінку про необхідність реалізації пілотного спільного проекту в повітряному просторі України. Результати: у зв'язку зі зміною політичної ситуації на території України, використання маршрутів польотів над східною частиною України та над Кримським півостровом було припинено і потоки повітряного руху були розподілені в обхід України. Ми зробили висновок, що в даний час тільки три з шести функціональних можливостей організації повітряного руху будуть цінним удосконаленням українського повітряного простору. Запропоновано запровадити в Україні Initial Trajectory Information Sharing та Initial System Wide Information Management до 2025 року, а Airport Integration and Throughput запропоновано бути встановленою до 2024 року. Обговорення: "Висока стіна", що розтяглася від північно-східної частини до південної частини України, створила перешкоду для транзитного повітряного руху, а також зменшила кількість щоденних рейсів через повітряний простір України. Це викликало величезну втрату зборів за аеронавігаційне обслуговування і, як наслідок, відсутність фінансування авіаційної транспортної системи в Україні. У даний момент єдиною мотивацією продовжити вдосконалення української системи організації повітряного руху є необхідність відповідати рівню розвитку повітряного простору Європейського Союзу, щоб мати можливість забезпечити високу якість обслуговування.
Ключові слова: пілотний спільний проект, функціональні можливості організації повітряного руху, Initial Trajectory Information Sharing, Initial System Wide Information Management, Airport Integration and Throughput, впровадження проекту, пропускна здатність, ефективність, безпека